Hvorfor homeopati

Homeopati er verdens nest største medisinske system. De homeopatiske medisinene er laget av substanser fra planterike, mineralrike og dyreriket. Medisinene er uten skadelige bivirkninger.
En forberedelseprosess som kalles  potensering fjerner all toksisitet (gift) fra et hvert stoff. Det er trygt  å bruke for mennesker i alle aldre – også under svangerskapet.  Men det anbefales å være under tilsyn  av en kvalifisert homeopat MNHL.
Homeopatiske medisiner er også velegnet å bruke for idrettsutøvere. Det er ingen homeopatiske medisiner på idrettens dopingliste.

Homeopatisk medisin etterlater ingen slagstoffer i kroppen slik tilfellet ofte er med kjemisk medisin. Homeopatisk medisin er målrettet mot de plagene og symptomene pasienten har og er ikke en  “bulldosermedisin” der én type medisin skrives ut for å dempe symptomene til enhver pasient som kommer med lignende plager.

Homeopati søker å behandler årsaken til plagene, ikke bare symptomene. Derfor gir homeopati ofte varige resultater. Medisinen har som mål å gjøre kroppen i stand til å helbrede seg selv. Ved å styrke immunforsvar og allmenntilstand, samt rette opp i ubalanser, vil kroppens egen evne til å helbrede seg selv bli styrket. Bedring av helse gjennom  homeopati  er en  skånsom prosess og resultatene er  ofte kraftige og langvarige. Noen ganger kan det kjennes ut som om medisinen ikke virker, men mer som om plagene forsvant av seg selv. Denne virkningen kan noen ganger komme meget fort.

Homeopatisk medisin er ikke et komplett alternativ til kjemisk medisin. Vi ser på kjemisk medisin og homeopati som utfyllende for hverandre. Enkelte ting kan behandles både kjemisk og naturlig mens andre lidelser behandles best med den ene. Vi anbefaler aldri å slutte med medisin foreskrevet av lege, men for ikke livstruende plager anbefaler vi å konsultere homeopat først ettersom homeopatisk medisin er snillere mot kroppen. Vi anbefaler også homeopati som “opprydding” etter behandling med kjemisk medisin.

10 gode grunner til å bruke homeopati:

1. UTEN SKADELIGE BIVIRKNINGER. En forberedelse prosess som kalles  potensering fjerner all toksisitet fra et hvert  stoff. Det er trygt  å bruke for alle aldre også under svangerskapet.  Men det anbefales å være under tilsyn  av en kvalifisert homeopat MNHL.

2. SKÅNSOM. Bedring av helse gjennom  homeopati  er en  skånsom prosess og resultatene er  ofte kraftige  og langvarige.

3. HELHETLIG. Homeopati behandler hele mennesket.  Ofte kan et enkelt eller en serie av enkelt medisiner bedre alle pasientens plager.

4. RIMELIG. Homeopatiske medisiner koster vanligvis overraskende mindre enn allopatiske medisiner og de ​​fleste urter kosttilskudd.

5. FOREBYGGENDE. Ved å øke immunsystem og generell helse, forbedrer homøopati en persons motstand mot infeksjoner og mulige sykdommer.

6. IKKE TESTET PÅ DYR. Mennesker reagerer forskjellig på medisin enn dyr. All homøopatiskmedisin er testet på friske mennesker.

7.LETT Å TA. Homeopatiske medisiner blir gitt som små kuler som løser seg raskt opp i munnen og som har en søtlig smak, gjennom luktesans, eller i flytende form.Granulater, pulver og dråper er også tilgjengelig.

8.PASIENT ENGASJEMENT. En homeopat vil stille mange spørsmål,  ikke  bare om de symptomene  som  plager  en  person, men også hvordan de reagerer på  tilstanden og om deres    generelle   helse   og   livsstil.

9. UVURDERLIG SOM FØRSTEHJELP. Homeopatiske medisiner kan trygt brukes hvor som helst til å behandle blåmerker, mindre brannsår, forstuinger, insektbitt, mageuro og mer.

10. FREMTIDENS MEDISIN. Med over 3000 homeopatiske medisiner og med nye medisner som blir laget hele tiden, er homeopati hele tiden i utvikling. I motsetning til allopatisk medisin som tar medisiner av markedet hvert år når nye bivirkninger er avdekket, bruker homeopater fortsatt de samme medisinene de brukte for 200 år siden sammen med nye medisiner for å utvide sin mulighet til å lindre.